Trabant / t r ə b ɑ ː n t / je automobil , ktorý sa vyrábal bývalý východonemecký automobilka VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau v Zwickau , Sasko . To bolo najčastejšie vozidlo v NDR , a bol tiež exportovaný do krajín vnútri aj mimo komunistického bloku . Hlavné predajné miesta bolo, že to malo priestor pre štyri dospelé osoby a batožinu v kompaktnej, ľahkej a odolné shell, to bolo rýchly (keď sa zavádza), a to bolo trvanlivé.
S jeho zlý výkon, zastarané a neefektívne dvojtaktným motorom (ktorý sa vrátil zlé hospodárenie s palivami pre veľkosť vozidla a produkoval dymové výfuk), a nedostatok výrobných, Trabant je často citovaný ako príklad nevýhod centrálneho plánovania[ pochvalné zmienka potřebovaný ] [ pochybný ] , na druhej strane, to je tiež považované s posmešným láskou ako symbol zaniknutého bývalej NDR a pádu komunizmu (v bývalom západnom Nemecku, ako mnoho východných Nemcov prúdili doZápadného Berlína a západného Nemecka v ich trabanty po otvorení Berlínskeho múru v roku 1989). To bolo vo výrobe bez väčších zmien na takmer 30 rokov, s 3.096.099 trabanty vyrobených celkom. [ 3 ] Na Západe, veľa bolo napísané o Trabant, väčšinou negatívne: na komediálny efekt, bol kladený dôraz na nedostatky trabant, skôr než svoje dobré body, ako napríklad, že to bolo jednoduché na ovládanie a ľahko opraviť. Avšak, mnoho z bývalých majiteľov Trabant stále zdôrazňujú výhody, ako je vysoká kapacita-Trabant je schopný niesť viac ako 1000 kg nákladu [ pochvalné zmienka potřebovaný ] , a v niektorých prípadoch sa stalo trendy pre zberateľov importovať staršie modely USA kvôli ich nízkej cene a ľahšie dovozné obmedzenie starožitné vozidiel.